Ceny, poplatky, slevy
a) V ceníku jsou uvedeny dva druhy cen – u apartmánů a u hotelů.
V případě apartmánů je cena vždy uvedena za celý apartmán pro určitý počet osob (tento počet uvedený v typologii jednotlivých apartmánů nelze překročit – do celkového počtu osob se počítají i děti). Případné ubytování dítěte do 2 let věku nad povolený počet osob je nutno vyžádat při rezervaci (a podléhá schválení italského partnera) - poplatek za tuto službu činí 1.000,- Kč.
U hotelů je cena vždy za osobu ve dvoulůžkovém pokoji s vybranou stravou.
Pokud není uvedeno jinak, jsou pobyty vždy týdenní. Na vyžádání je v některých okrajových termínech možno upravit termín dle požadavků klienta.
b) u většiny apartmánů je nutné počítat se složením kauce při příjezdu a u některých též s povinným poplatkem za úklid, klubovou kartu, spotřeby energií. Tyto poplatky jsou vždy uvedeny v ceníku pod tabulkou s cenami.
c) příplatky, které jsou v ceníku uvedeny v eurech se platí na místě, příplatky uvedené v korunách již při rezervaci v CA/CK.
d) slevy, kromě slev za včasnou rezervaci, jsou uvedeny u jednotlivých kapacit v ceníkové tabulce. Tyto slevy lze dohromady se slevou za včasnou rezervaci sčítat.
Dětské slevy se uplatňují pouze v hotelech a pouze v případě, že dítě je ubytováno se dvěma platícími osobami. Ve většině hotelů jsou děti do 2 let ubytovány zdarma, bez nároku na stravu a na lůžko.
Individuální požadavky
O přidělování konkrétních apartmánů a pokojů vždy rozhoduje zahraniční ubytovatel. Většinou se snaží vyjít vstříc konkrétním požadavkům klienta. Tyto požadavky, které musí být uvedeny v Potvrzení o zájezdu, však nelze nárokovat. Garantovat lze pouze požadavky, které jsou podmíněny příplatkem.
Pokud je k dispozici fakultativní služba jako např. klimatizace, přistýlka, dětská postýlka, rezervované parkovací místo apod., je nutné tyto služby vyžádat již při vyžádání rezervace! Pozdější požadavky na tyto služby již nemohou být potvrzeny.
Autobusová doprava
Doprava autobusy je nonstop, pouze s nezbytnými zdravotními přestávkami po cca 4 hodinách jízdy. Vzhledem k tomu, že jsou zajišťovány odjezdy z různých nástupních míst po celé republice, je možno sestavit hlavní trasu autobusu až po přihlášení všech účastníků, což vzhledem k tomu, že prodej probíhá do posledního dne, může být pouze několik dní před odjezdem. Odvoz z některých nástupních míst může být řešen tzv. svozem (automobil, mikrobus) v závislosti na počtu klientů. Svozy autobusem jsou organizovány při minimálním počtu 6 osob. Pokud nebude z daného svozového místa dosaženo min. počtu 6 osob, může dojít k přesunutí místa odjezdu nebo proplacení autobusové jízdenky klientům z původního do nového místa odjezdu. Doprava je realizována pouze do letoviska, nikoliv přímo před ubytovací zařízení.
Autobusy nejsou místenkové, místa jsou přidělována podle toho, v jakém pořadí se klienti přihlašují a s přihlédnutím k případným individuálním požadavkům. V autobuse se obsazují všechna sedadla, tzn. i poslední řada, požadavkům na samostatné dvousedadlo bohužel nelze vyhovět. Klient je povinen dostavit se na místo odjezdu minimálně 20 minut před plánovaným odjezdem autobusu, v případě že se klient nedostaví včas, neodpovídá CK Italieonline za případnou škodu.
Vzhledem k nepředvídatelným událostem (dopravní zácpy, změny počasí, technické problémy) může dojít k prodloužení doby jízdy. Proto je první a poslední den určen k přepravě, nikoliv již k samotné rekreaci. Upozorňujeme tímto na možnost vzniku případného zpoždění a neručíme za škody, které mohou vzniknout cestujícím v jeho důsledku. Cestujícím v tomto případě nevzniká právo na odstoupení od smlouvy, příp. nárok na náhradu. Informace ohledně přesného času zpátečního odjezdu obdrží klienti buď u delegáta/asistenta na místě nebo formou SMS na mobilní telefon uvedený ve smlouvě a to vždy v den odjezdu do ČR.
Letecká doprava
Letecká doprava je realizována formou charteru nebo pravidelných linek. V důsledku denního vytížení leteckých tras se charterové lety uskutečňují zpravidla v noci. V pokynech na cestu, které obdrží klient před odjezdem, je nutno chápat uvedený čas jako orientační, neboť může být čas odletu z důvodu přeplněných vzdušných koridorů, nepříznivých povětrnostních podmínek či dalších závažných změn. V případě nočních letů může být celkový počet dní trvání zájezdu zkrácen, avšak bez vlivu na krácení zaplacených služeb. Při zajištění letecké dopravy je první a poslední den zájezdu určen k přepravě. Zákazník je seznámen a souhlasí se skutečností, že vzhledem k možnému posunu času odletu a příletu mohou být stravovací služby v příletový a odletový den řešeny formou tzv. balíčku.
Zavazadla
Vzhledem k tomu, že velikost zavazadlového prostoru autobusu je omezená a autobusy nemohou být z bezpečnostních důvodů přetěžovány, max. povolená váha zavazadla je 20 kg. Krosny a batohy jsou pro přepravu nevhodné, doporučujeme používat kufry. Nadlimitní zavazadla (lahve s vodou, kartóny s pivem atd.) nelze přepravovat. Z přepravy jsou také vyloučena domácí zvířata.
Začátek a ukončení pobytu
Základní pobytovou jednotkou je týden, nástupním dnem je v Itálii sobota (pokud není uvedeno jinak). Nástup na ubytování je oficiálně vždy v odpoledních hodinách (obvykle nejdříve v 16 hodin a nejpozději ve 20 hodin), odevzdání pokojů/apartmánů v den odjezdu max. do 9 hodin (dle místního ubytovacího řádu). Časný příjezd nebo pozdní odjezd neopravňuje k delšímu užívání ubytování.
V případě pozdního příjezdu mimo otvírací dobu agentury je nutné předem včas upozornit agenturu/recepci ubytovacího zařízení a dohodnout možnost pozdního příjezdu. Dostaví-li se klient k nástupu na ubytování po 20.hodině večerní (tedy po konci pracovní doby agentury/recepce) bez předchozí domluvy, bere klient tímto výslovně na vědomí, že si ubytování na první noc zajistí na své náklady sám u jiného ubytovatele a k nástupu na objednané ubytování u CK Italieonline se dostaví až následující den v dopoledních provozních hodinách agentury/recepce. Pozdní příjezd neopravňuje klienta k náhradě škody ani ke slevě z ceny ubytování. Klientům s vlastní dopravou proto důrazně doporučujeme plánovat příjezd na ubytování s dostatečnou časovou rezervou a upozorňujeme na častá (několikahodinová) dopravní zdržení na silnicích, a to především v období hlavních prázdnin (červenec-srpen).
V celém středozemí je v době od cca 12.00 do 16.00 doba siesty. V tuto dobu bývají agentury, obchody i banky zavřené. Ubytování probíhá na základě předložení ubytovacího poukazu – voucheru, kde jsou uvedeny zaplacené služby a cestovních dokladů. Vouchery rozesíláme výhradně elektronickou formou. U apartmánů je navíc potřeba složit vratnou kauci (záloha na případné škody v apartmánu), která bude v den odjezdu vrácena. Kauce se povinně skládá při příjezdu oproti předání klíčů od apartmánu. Uvedená kauce je platná za celou rodinu. V případě ubytování skupin, které nejsou rodinou, může ubytovatel požadovat zvýšenou kauci až do výše 500 EUR/apartmán.
Pravidla a zásady pobytu
Po dobu pobytu jsou klienti povinni dodržovat vnitřní řád a respektovat místní i obecné normy týkající se veřejného klidu a pořádku. Během pobytu se dodržuje noční klid daný vnitřním řádem agentury/hotelu, ve většině případů od 22.00 do 07.00 hodin a také během siesty cca 12.00 – 16.00 hodin. Upozorňujeme na skutečnost, že v případě porušování klidu může být přivolána policie a udělit pořádkovou pokutu. Je zakázáno věšet ručníky, deky a jakékoliv prádlo přes balkónové zábradlí.
Apartmány
Apartmány splňují všechny italské normy a požadavky na jednoduché prádzninové ubytování a jsou vždy vybaveny tak, jak je uvedeno v popisu. Ve většině případů jsou vybaveny jednoduše a účelně základním nábytkem a kuchyňským koutem s lednicí, sporákem a běžným nádobím a samozřejmě koupelnou s WC. Vybavení konkrétního apartmánu nemusí být shodné s ilustračními obrázky uvedenými v katalogu, neboť každý apartmán je vybaven dle vkusu jeho majitele a velmi často je každý apartmán ve stejném domě zařízen odlišně. Standardním vybavením apartmánů nebývá mikrovlnná trouba a rychlovarná konvice (pokud není uvedeno jinak). Ve většině případů nejsou vybaveny ložním prádlem, ručníky, utěrkami, čistícími prostředky (jar, houbička na nádobí apod.), zápalkami a hygienickými potřebami – tyto je nutné přivézt vlastní (pokud není u konkrétního ubytovacího zařízení uvedeno jinak).
Označení apartmánů je následující: mono (studio) – obývací místnost s kuchyňským koutem a lůžky, bilo – obývací pokoj s kuchyňským koutem a samostatná ložnice, trilo - obývací pokoj s kuchyňským koutem a dvě samostatné ložnice, quadri - obývací pokoj s kuchyňským koutem a tři samostatné ložnice. Rozdělení lůžek nemusí vždy přesně odpovídat popisu a lůžka v obývacím pokoji bývají ve většině případů rozkládací (křeslo nebo pohovka) a na úkor prostoru v obývacím pokoji. Pokud preferujete více prostoru, doporučujeme vyžádat větší apartmán.
Apartmány musí být při odjezdu odevzdávány ve stejném stavu, v jakém byly přebírány. Tzn. čisté a uklizené. I v případě, že je v ceně závěrečný úklid, je povinností klienta uklidit kuchyňský kout, odmrazit a umýt lednici, umýt nádobí a vynést odpadky. V případě, že apartmán nebude dostatečně uklizen, může si místní agentura strhnout částku za úklid ze složené kauce. V daném případě je třeba řešit kauci, její užití či vrácení přímo na místě s agenturou, která provedla nakládání s kaucí, nikoliv s CK Italieonline.
Hotely
Hotely a jimi poskytované služby odpovídají své kategorii. Každá země má svou kategorizaci ubytování a mohou se mezi sebou lišit. Hotely kategorie 1* a 2* jsou určeny nepříliš náročným klientům, 3* nižší střední standard. U náročnějších klientů doporučujeme objednat minimálně 4* hotel.
Pokoje jsou standardně dvoulůžkové, případné přistýlky nemusí být formou plnohodnotné postele, ale například rozkládací lůžko nebo pohovka, případně patrová postel. Přidání přistýlek je vždy na úkor prostoru v pokoji. Pokud preferujete více prostoru, doporučujeme vyžádat tzv. spojené pokoje – dva pokoje se společným sociálním zařízením. Jednolůžkové pokoje bývají většinou menší a často bez balkónu.
Snídaně jsou v hotelech v Itálii poskytovány formou švédských stolů, pouze v některých jednodušších hotelech může být snídaně kontinentální servírovaná. Večeře bývají servírované s výběrem z několika menu. Nápoje k obědu a večeři nejsou zahrnuty v ceně (pokud není u hotelu uvedeno jinak).
Bazén
Bazény jsou obecně otevřeny většinou od poloviny června do poloviny září. O přesném zahájení a ukončení provozu rozhoduje ubytovatel na základě obsazenosti a počasí a nelze jej tedy garantovat v období mimo hlavní sezónu (červenec-srpen).
V době siesty (cca 12.00 – 16.00) bývají bazény uzavřeny. Podle italských hygienických předpisů je při využívání bazénu vyžadována koupací čepice, kterou lze obvykle zakoupit přímo u bazénu nebo na recepci. Klienti ubytovaní v apartmánech a hotelech bez bazénu nesmějí využívat bazén u jiného objektu.
Pláže a plážový servis
V Itálii je většina pláží placených (s plážovým servisem), menší část pak volná, u některých hotelů je pláž privátní, pouze pro hotelové hosty. Ceny za pronájem plážového servisu se liší podle lokality a termínu a mohou se pohybovat cca v rozmezí 5-20 EUR/den/set (2 křesílka/lehátka a slunečník). Většinou je výhodnější objednat plážový servis na celý pobyt již při rezervaci ubytování v CK.
Vzdálenosti od pláže jsou míněny vzdušnou čarou, uvedeny dle údajů zahraničních partnerů a jsou pouze orientační. Konkrétní umístění ubytovacího zařízení je v katalogu zobrazeno (Google maps) a klientům doporučujeme se s ním seznámit.
Pokud je v ceně uveden plážový servis, vždy se jedná pouze o jeden set, tedy 1 slunečník + 2 křesílka/lehátka (pokud není uvedeno jinak). To platí i pro apartmány s větším počtem lůžek. Další plážové servisy je obvykle možné rezervovat v CK nebo dokoupit na místě.
Zvířata
U jednotlivých ubytovacích kapacit uvádíme, zda je možný pobyt se zvířaty. Pokud klienti budou cestovat se zvířetem, je nutné to nahlásit již při rezervaci v cestovní kanceláři. Zvířata s sebou musí mít očkovací průkaz. Zvířata mají zákaz vstupovat na soukromé pláže, k moři mohou jen na volných nebo speciálně k tomu vyhrazených plážích. V residencích a hotelech se musí pohybovat pouze mimo společné prostory (nesmí ani k bazénu), na vodítku a nesmí rušit nebo obtěžovat ostatní hosty.
Internet
Obecně platí, že připojení k internetu v prázdninových střediscích v Itálii není tak kvalitní, na jaké jsme zvyklí z našich domovů. Pokud je inzerována nabídka připojení k internetu v rámci ubytovacího zařízení zdarma, je třeba počítat s tím, že vlivem nižší konektivity a velkého počtu připojených rekreantů v jeden čas (typicky odpoledne po návratu z pláže), může internetové připojení vypadávat.
Připojení k internetu je poskytováno zdarma nad rámec obvyklých služeb a je zamýšleno pouze k občasné kontrole emailů nebo prohlédnutí webových stránek. V žádném případě není možné jeho využití pro stream video, video konference a další datově náročné aplikace.
Pokud potřebujete během dovolené spolehlivé připojení k internetu, informujte se na recepci hotelu/agentury o možnosti placeného přístupu k internetu.
Delegát nebo asistence v českém jazyce
Ne u všech kapacit je zajištěn česky mluvící delegát nebo asistent. V místě, kde není přítomen, komunikují klienti přímo se zástupci partnerské agentury nebo hotelu. Místní pracovníci hovoří italsky a většinou i anglicky nebo německy. Spolu s odbavením dostane klient také kontaktní číslo na česky mluvícího operátora, na kterého se může obrátit v případě problému s komunikací či při složitějších případech.
Cestovní doklady
Podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 444/2009 a podle zákona č. 197/2010 Sb., skončilo dnem 1. července 2011 zapisování dětí do cestovních dokladů rodičů. Provedené zápisy dětí v cestovních dokladech rodičů jsou platné pouze do 26. června 2012, po tomto datu budou moci děti cestovat jen s vlastním cestovním dokladem. Toto opatření se týká i zápisu dětí provedených do občanských průkazů rodičů. Skončením platnosti zápisu dětí v cestovních dokladech rodičů však nekončí platnost cestovních dokladů rodičů.
Obecné informace, krádeže
Voda je téměř vždy pitná, ale zpravidla se nepoužívá k přímé konzumaci. Doporučujeme kupovat vodu balenou. Zásuvky jsou v Itálii většinou na tenkou vidlici, pro EU je potřeba zakoupit redukci (za cca 2-4 EUR).
V apartmánech a pokojích nenechávejte žádné cenné věci, kde je to možné, využívejte trezory. Apartmány ani hotelové pokoje nejsou určeny ani uzpůsobeny k úschově finančních prostředků nebo cenností. Pro uschování hotovosti nebo cenností využijte trezoru na recepci hotelu nebo agentury. Při odchodu zavírejte okna a balkónové dveře, případně i zatahujte rolety. Ani v noci nenechávejte otevřené dveře na balkón, vždy stáhněte žaluzii.
V jižních zemích se může vyskytovat lezoucí nebo bodavý hmyz (mravenci, brouci, švábi, komáři…). Vezměte si proto s sebou repelentní přípravky. Vhodné jsou i přípravky do zásuvky. V případě výskytu lezoucího hmyzu v apartmánu či hotelovém pokoji kontaktujte recepci nebo agenturu ohledně zajištění desinsekce.